مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه خبر داد؛

معاینه ۳۵ مورد درخواست حکم رشد در پزشکی قانونی کرمانشاه در پنج ماهه سال جاری 

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در پنج ماهه سال جاری معاینه تعداد ۳۵ مورد درخواست حکم رشد در پزشکی قانونی کرمانشاه انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷ 19 September 2024
بهتاش خانی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در پنج ماهه سال جاری تعداد ۶۳۹ نفر شامل ۳۹۸ مرد و ۲۴۱ زن برای انجام معاینات روانپزشکی به پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کرده‌اند.
 
 وی افزود: همچنین در پنج ماهه اخیر سال ۳۵ نفر شامل ۲۲ زن و ۱۳ مرد برای بررسی حکم رشد به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، درخواست حکم رشد یکی از مهم‌ترین مراجعات روانپزشکی پزشکی قانونی است.
 
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: تمام افراد در قانون کشور جمهوری اسلامی از بالای ۱۸ سال رشید محسوب می‌شوند، مگر اینکه خلاف این موضوع ثابت شود. 
 
وی اضافه کرد: رشید یعنی شخصی که توانایی انجام امور مالی را طبق قوانین و مقررات دارد، زمانی که فرد به سن ۱۸ سال می‌رسد، قادر است یکسری امور را انجام دهد. 
 
خانی آباد ادامه داد: شخص با سن قانونی قادر است از بانک خدمات بانکی دریافت کند، خرید و فروش منزل و ملک انجام دهد و سایر کارهای دیگر را نیز انجام دهد.
 
وی عنوان کرد: یک سری افراد زیر ۱۸ سال سن دارند و درخواست حکم رشد را دارند که باید مورد ارزیابی قرار گیرند با آزمون‌های معاینه، مصاحبه و سایر آزمون های دیگر که روی این اشخاص انجام می شود تا مشخص شود که آیا فرد از نظر عقلانی آمادگی استقلال دارد یا خیر و این یک روند طولانی مدت را به دنبال دارد.
 
خانی آباد بیان کرد: در پنج ماهه سال جاری ۶۳۹ نفر شامل  ۳۹۸ مرد و ۲۴۱ زن برای انجام معاینات روانپزشکی به پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کرده که فرزند خواندگی، اهدا جنین، پرونده شخصیت، مسئولیت کیفری، صلاحیت اداره امور مالی و معاینات تخصصی روانپزشکی شامل تعیین جنسیت، ملال جنسی و عنن از موارد دیگر ارجاع به پزشک قانونی برای معاینات روانپزشکی هستند. 
 
وی در ادامه افزود: در بسیاری از موارد ارجاعات ما درخواست قیمومت را دارند، برای اینکه توانایی اداره امور خود را به شخص دیگری واگذار کند.
 
 مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: بخش دیگر مجرمینی هستند که ارتکاب جرم، وابسته به نوع جنون آن‌ها بوده است و مشخص کردن این بخش بسیار سخت است و یک روند بسیار تخصصی دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار